Doelgroep positionering

Doelgroep positionering Door Dayenne Koreman Hoe zorg je dat klanten kiezen voor jouw organisatie, product of dienst? Door een gedegen doelgroep positionering onderzoek je de unieke eigenschappen van jouw merk (USP’s), je schets een persona uit en onderzoekt wat belangrijk is voor jouw doelgroep. Wat is een doelgroep positionering? Je bedrijfspositionering is een belangrijk begrip […]

De merkboodschap en tone of voice

Bellen

De merkboodschap en tone of voice Door Dayenne Koreman De merkboodschap en tone of voice worden vaak vergeten of de kracht ervan wordt onderschat. Het zijn echter elementen die van onschatbare waarde zijn als je authentiek en onderscheidend contact wilt maken met je doelgroep. Het is relevant voor alle typen bedrijven. Dus of je nu […]

Hoe maak je de visie, missie en waarden?

Waarden Het Merk van Nu

Hoe maak je de visie, missie en waarden? Door Dayenne Koreman Het is geen geheel onbekend onderwerp voor iedereen in het zakenleven: de visie, missie en waarden van het bedrijf. Wat het wel is, is dat het vaak hoofdpijn opwekt en frustratie. Het voelt als iets logisch. Je weet tenslotte prima zelf bij wat voor […]

Marketingstrategie versus communicatiestrategie

Werken eettafel website

Marketingstrategie versus communicatiestrategie Door Dayenne Koreman Het zijn twee termen die heel veel met elkaar te maken hebben, praktisch en theoretisch niet zonder elkaar kunnen, maar ó zo vaak verward worden. De marketingstrategie versus de communicatiestrategie. Deze blog staat in het teken van deze twee soorten strategieën, waarom ze elkaar versterken, maar bovenal wat ze […]

Hoe bouw je een marketing fundament?

Een marketing fundament vraagt om specialistisch werk, maar zelf kun je ook al heel veel doen! Ben jij een bedrijfseigenaar, ondernemer of verantwoordelijk voor de marketing binnen jouw organisatie? In de komende 6 maanden nemen we je van A tot Z mee in het realiseren van een marketing fundament.