Hoe bouw je een marketing fundament?

Werken eettafel schilderij

Door Dayenne Koreman

Een marketing fundament vraagt om specialistisch werk, maar zelf kun je ook al heel veel doen! Ben jij een bedrijfseigenaar, ondernemer of verantwoordelijk voor de marketing binnen jouw organisatie? In de komende maanden nemen we je van A tot Z mee in het realiseren van een marketing fundament. Volledig gratis wordt alle informatie met je gedeeld via onze blog posts. Wil je niets missen? Meld je aan voor het gratis marketing fundament en zodra wij een nieuw tipje van de sluier geven, ben jij als eerste op de hoogte!

Schrijf je in

* indicates required

Hoe gaat het in zijn werk?

Als wij ergens van houden dan is het wel structuur. Dat is dan ook precies hoe we jouw gratis marketing fundament gaan aanpakken. Op structurele wijze gaan we je van strategie tot aan de tactiek en implementatie begeleiden in jouw marketing fundament. Onderaan deze pagina hebben we een infographic voor je geplaatst die samenvat wat wij het komende half jaar met je gaan delen. Wil je alle stappen ontvangen? Dan hebben we hier een kort actielijstje voor je gemaakt wat je moet doen om niets te missen:

  • Bookmark onze website in je browser;
  • Schrijf je in om alle blogs per e-mail te ontvangen via bovenstaande button;
  • Volg ons op LinkedIn en / of Facebook op de naam ‘Het Merk van Nu’;
  • De blogs worden geschreven door de marketing chef Dayenne Koreman. Voeg mij toe op LinkedIn!

Als je 1 of alle stappen doorlopen hebt, durven wij jou te garanderen dat je niets gaat missen. 🙂

De inhoud van het marketing fundament

In de komende 6 maanden gaan we het over vier pijlers hebben. Dit zijn:

  1. Het fundament
    1. Marketing- & communicatiestrategie
    2. Aanbod & doelgroep positionering
    3. Missie, visie en waarden
    4. Merkboodschap & tone-of-voice
  2. Aantrekkelijkheid van je merk
    1. Branding & imago
    2. Psychologie van het visuele plaatje
    3. Werknemers als ambassadeurs
    4. Content marketing
  3. Marketing successen behalen
    1. Marketing automation & funnels
    2. Campagne marketing
    3. Online & offline adverteren
    4. Return on investment
  4. De marketing toekomst
    1. Je hebt je fundament, wat nu?
    2. Organisch bereik
    3. De toekomst van de marketeer
    4. Trends en ontwikkelingen 2022

In ongeveer 16 topics gaan we het marketing fundament met je delen, welke stappen daarvoor nodig zijn en wat wij je (gratis) adviseren. Wij zeggen altijd maar zo; “alles wat gratis is, is mooi meegenomen”. Eigenlijk zegt praktisch iedere Nederlander dit ;-). Haal er dus je voordeel uit en volg de blog reeks, zodat je in het komende half jaar je bedrijf en je merk gaat professionaliseren.

De volgende stap

Deze blog was puur bedoeld om de essentie van de blog reeks helder te maken en voor wie de blogs geschreven worden. De volgende blog staat in het teken van de marketing- & communicatiestrategie, wat je hiervoor nodig hebt en vooral het verschil tussen deze twee strategieën.

Wij hopen dat je proactief meeleest, want we doen het tenslotte voor de bedrijven die willen groeien in professionaliteit, meer klanten willen werven en een ijzersterk fundament willen bouwen. Ter verduidelijking hierbij nog een korte samenvatting wat je kunt verwachten (zie infographic).