Download de gratis inhaakkalender 2023 om op de hoogte te blijven van ieder moment waarop jij kan inspelen.
Van momenten voor nieuwe creatieve posts, tot opstart momenten met collega's, zoals op Nationale Koffiedag.
Onze inhaakkalender maakt het ontwikkelen van een content kalender een stuk makkelijker. We hebben de belangrijkste dagen voor je op een rijtje gezet.
We hebben een notitie ruimte gecreëerd, zodat je ook plek hebt voor je eigen inspiratie.
De inhaakkalender, met andere woorden ‘inhaker’ is een jaarkalender met daarin de dagen die in het teken staan van een specifiek onderwerp. De vaste feestdagen zoals Kerst en Oud & Nieuw zijn hierin te vinden, maar ook trending topics en grappige nationale dagen. Met de inhaak dagen kun je op social media aandacht trekken voor jouw merk, product of dienst. Het doel van de inhaakkalender is om jou van inspiratie te voorzien voor de ontwikkeling van social media berichten, nieuwsbrieven, podcast ideeën, Pinterest pins, et cetera.
Het downloaden van de inhaakkalender is een goed begin voor het maken van jouw eigen marketing content kalender. Om vanuit daar verder te ontwikkelen hebben we een aantal tips:
De inhaakkalender bevat 300+ inhaak momenten, welke voor jouw doelgroep niet allemaal even interessant zullen zijn. Het is daarom belangrijk om momenten te selecteren die voor jou en je doelgroep relevant zijn. Momenten als Kerst en Oud & Nieuw zijn inhakers waar veel bedrijven over posten. Kies daarom ook minder populaire inhaak momenten, zodat het bericht meer onder de aandacht komt en eruit springt.
Het is tegenwoordig makkelijk om in te zien wanneer je volgers het meest actief zijn op social-media kanalen. De inhaakkalender maakt het mogelijk om gestructureerd je content voor te bereiden. Hierdoor heb je meer tijd om de content van tevoren in te plannen, waardoor je rekening houdt met zichtbaarheid en post momenten.
Ga voor het plaatsen van een post na bij collega’s of vrienden of het inhaak moment hen aanspreekt en of de boodschap juist overkomt. Evalueer de reacties die hierop volgen en beslis vervolgens of de post het plaatsen waard is. Ook kun je eens kijken hoe andere personen en bedrijven in voorgaande jaren over dit onderwerp hebben gepost. Wellicht krijg je daar ook weer toffe ideeën van of dient het als spiegel voor je eigen content!